Урок, як основний елемент навчального процесу, тим не менше, не може повністю забезпечувати розвиток творчих здібностей учня, враховувати і розвивати його особисті риси та побажання. Саме тому важливе значення у природничій освіті має позаурочна діяльність. Розробка власних проектів, творчі конкурси, учнівські олімпіади, участь у роботі Малої академії наук, туристичні походи розвивають не тільки науково-технологічні, але і особистісні, інформаційно-комунікативні, соціальні компетентності. Досвід показує, що саме у такій діяльності діти найкраще проявляють свої таланти і можливості. Тому і результативність її - найвища.Одним важливих видів позаурочної роботи є індивідуальні додаткові заняття з обдарованими дітьми. Зазвичай вони пов'язані з підготовкою учнівських творчих робіт, участі у географічних конкурсах, олімпіадах, Малій академії наук. Така робота дозволяє не просто давати додаткові знання. Її основна мета - виділити серед дітей талановитих особистостей, які цікавляться предметом і в подальшому розвивати у них як географічні компетенції, так і ключові соціальні компетенції конкурентного середовища. Бо олімпіади, конкурси, захист робіт МАН, це завжди конкуренція з однолітками. Не має у дитини більшого стимулу до вивчення предмета, ніж бажання перемогти у змаганні. Як показує мій досвід, навіть в умовах невеликої сільської школи така мотивація дозволяє виховати переможців не тільки районного, але і обласного та загальнодержавного рівня. За останні роки більше 10 учнів нашої школи стали переможцями районних олімпіад, двоє - обласних, причому це єдині переможці з усіх шкіл району за цей час. Є два переможці ІІ етапу захисту робіт Малої академії наук, лауреати всеукраїнського конкурсу "Новітній інтелект України", переможці обласного конкурсу "Моя Батьківщина - Україна". Таким чином індивідуальна позаурочна робота дає свої результати. Але головним напевно результатом є те, що діти, які успішно працювали і конкурували в таких змаганнях, потім легко і на високому рівні проходять зовнішнє незалежне оцінювання. Середній бал всіх випускників, які останніми роками здавали ЗНО складає 193 бали, два учні мають показник у 199,5 балів. Два випускники стали студентами географічного факультету Київського національного університету ім. Т. Шевченка. Ще одним важливим напрямком позаурочної роботи вважаю туристичні подорожі. Проблема нашого сприйняття світу часто пов'язана з обмеженістю життєвого простору в якому ми знаходимось. Багато людей ніколи не виїжджала за межі населеного пункту в якому живе. Тому і уявлення про світ, інших людей часто викривленні й далекі від справжніх. От саме з метою розширити світ для своїх учнів, познайомити їх з унікальними куточками нашого краю та країни, іншими людьми за можливості стараюсь організувати туристичні мандрівки. Наші школярі побували в багатьох куточках свого району, області, у Криму, Києві.
Позаурочна діяльність
Урок, як основний елемент навчального процесу, тим не менше, не може повністю забезпечувати розвиток творчих здібностей учня, враховувати і розвивати його особисті риси та побажання. Саме тому важливе значення у природничій освіті має позаурочна діяльність. Розробка власних проектів, творчі конкурси, учнівські олімпіади, участь у роботі Малої академії наук, туристичні походи розвивають не тільки науково-технологічні, але і особистісні, інформаційно-комунікативні, соціальні компетентності. Досвід показує, що саме у такій діяльності діти найкраще проявляють свої таланти і можливості. Тому і результативність її - найвища.Одним важливих видів позаурочної роботи є індивідуальні додаткові заняття з обдарованими дітьми. Зазвичай вони пов'язані з підготовкою учнівських творчих робіт, участі у географічних конкурсах, олімпіадах, Малій академії наук. Така робота дозволяє не просто давати додаткові знання. Її основна мета - виділити серед дітей талановитих особистостей, які цікавляться предметом і в подальшому розвивати у них як географічні компетенції, так і ключові соціальні компетенції конкурентного середовища. Бо олімпіади, конкурси, захист робіт МАН, це завжди конкуренція з однолітками. Не має у дитини більшого стимулу до вивчення предмета, ніж бажання перемогти у змаганні. Як показує мій досвід, навіть в умовах невеликої сільської школи така мотивація дозволяє виховати переможців не тільки районного, але і обласного та загальнодержавного рівня. За останні роки більше 10 учнів нашої школи стали переможцями районних олімпіад, двоє - обласних, причому це єдині переможці з усіх шкіл району за цей час. Є два переможці ІІ етапу захисту робіт Малої академії наук, лауреати всеукраїнського конкурсу "Новітній інтелект України", переможці обласного конкурсу "Моя Батьківщина - Україна". Таким чином індивідуальна позаурочна робота дає свої результати. Але головним напевно результатом є те, що діти, які успішно працювали і конкурували в таких змаганнях, потім легко і на високому рівні проходять зовнішнє незалежне оцінювання. Середній бал всіх випускників, які останніми роками здавали ЗНО складає 193 бали, два учні мають показник у 199,5 балів. Два випускники стали студентами географічного факультету Київського національного університету ім. Т. Шевченка. Ще одним важливим напрямком позаурочної роботи вважаю туристичні подорожі. Проблема нашого сприйняття світу часто пов'язана з обмеженістю життєвого простору в якому ми знаходимось. Багато людей ніколи не виїжджала за межі населеного пункту в якому живе. Тому і уявлення про світ, інших людей часто викривленні й далекі від справжніх. От саме з метою розширити світ для своїх учнів, познайомити їх з унікальними куточками нашого краю та країни, іншими людьми за можливості стараюсь організувати туристичні мандрівки. Наші школярі побували в багатьох куточках свого району, області, у Криму, Києві.
Подписаться на:
Сообщения (Atom)
Комментариев нет:
Отправить комментарий